Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Friday, March 5, 2010

6 Month Check Up!!

Alhamdulillah, baby dlm my pewut dah already 26 month..Hopefully baby sihat n bertambah sihat dlm pewut ibu yer :-)
Baby pun dah semakin aktif sekarang..especially awal2 pagi n dimalam hari..menendang2 dia dlm nie..hehe..xpe, janji baby sihat..kang dok diam jer risau la jugak…

Last Wednesday aku half day g check up..Dah 2 minggu lewat dr tarikh appointment sebenarnye..sepatutnya check up on 18 Feb..tp sbb aku cuti time tue then balik2 cni keje lak non stop..nak cuti pun mcm xberkesempatan je..so aku decided g this week..

Alhamdullillah, baby semakin sihat..cam biasa bile doc scan je mesti melompat2 dia..hehe..comell sgt..xsabar tgg baby kuar leh main same2…kali nie 1st time g check up sorang2..coz hubby pun skrg tgh bz ngn projek baru dia..nak cuti nnt bnyk pulak keje yg tertangguh..so aku pun xkisah sgt la if g sorang2 pun..lgpun kejap je masuk jumpa doc..
N kali nie aku sekali lagi nak comfirmation dr doc bout gender baby..n alhamdulillah, doc dah sah 99.9% keyakinannya..insyaallah…

N doc pun ader cakap kaki aku dah mula membengkak..adeh..aku pun dah perasan awal nyer..rasanya 5 bulan lebih aritu kot dah start membengkak..adeh, rasa sengal2 jugakla..pastu rasa xselesa je…tiap2 malam pun kene urut je..sape2 ader tips tak camne nak kurangkan bengkak kaki nie?n aper punca2 nye..kot2 leh prevent…

Kaki ku yg sudah mula mengembang..:-(


Ubat yg dapat cam biasa, Calcium, Multivitamin n Neuro Gain..



Pic scan ini, yg last month punya..time g ngn hubby...


3 comments:

Unknown said...

bestla dpt tgk baby lompat2..hmm kjus dpt baby boy ke?? hmm xtaula nape naluriku berkata begitu..hehehhe..kaki kjus mcm kaki anak sy la..kembung2 gitu..ihihihi..

masrina said...

Eiiii..sewonoknya k juz yer.Alhamdulillah kan,ok semuanya..BB k juz boy ke girl nie?
Beskan dpt tgk bb ms scan tue?bila wat 3D scan lagi bes tau kak..
teringat2 ms preggy dolu..teringin plak nak preggy lagi..heee

RieNa said...

26weeks kot, bkn 26 months. :)

take care!