Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Monday, November 2, 2009

Home Fair @ Persada Johor..

Hah, time to sambung entry b4 nie. Pas dah settle amik ubat, then next destination ialah ke Persada JB ader Home Fair kat situ. Saja la nak g ushar2 barang. Tp before tu we had lunch kat Singgah Selalu Kotaraya. Makan Nasi goreng yg xberapa sedap sangat. Ntahla, ke aku jer rasa xsedap xtaula..cerewet jugak aku pasal2 makan lately..ader je xkena ngan tekak..huh..
Then jalan2 kat Kotaraya jap..xjemu2 ke, padahal niela port kami hari jumaat lunch time panjang dok mai abis duit kat sinila..tudung la, baju la..ader je yg berkenan..hehehe..
Then baru la jalan balik ke Persada..dah kenyang barula ader tenaga nak berjalan..tp heran jugak aku, harini xdela letih sangat aku dok jalan pi mai pi mai..klu tak, adeh la..jenuh gakla nak jalan bnyk2 nie..penat memanjang.
Kat sini kami try estimate our design kicthen cabinet..mengikut ape yg kami nak n material ape nak guna..saje la nak buat2 bajet..bukan nak amik kat cni pun..coz mostly kedai kat JB xde pun kat KL..just for our estimation only..kebanyakkannyer ape yg kami nak bile dah kire2 araund rm15k-rm20k..barula mengikut citarasa..so balik kene buat calculation balik la..dah terlari cket bajet nie..Insyaallah, ader rezeki lebih boleh la tunaikan impian nan satu nie..hehhe..
Jalan2 lagi, then jumpe hood yg kami dok ushar dulu..dah alang2 ader promosi n dah malas lagi nak cari pasni..kami pun mengambil keputusan..booking kat situ terus..lagipun head kedainyer kat Damansara..so ape2 pun barang mmng dari Damansara..so nnt dah buat cabinet sekali harung la diorang dtg install skali..pakej kami include Digital Hood, Dapur n Oven..settle..n ader lagi dpt2 brg2 FOC..periuk n segala hose la utk installlation ..Installation n delivery pun FOC.
Hah, settle dah barang2 dapur...Tv pun dah beli aritu. Sofa, Meja makan, Coffee Table sume dah booking..anytime umah siap..sampai la barang..Lepas nie nak survey lampu2 n kipas pulak..
Actually, aku belum lagi informkan yg kami dah pun boleh dapat kunci umah..Insyaallah, by nextweek kami g amik..aku kene g sana la....xsabar nak renovate itu rumah..dah banyak plan dlm kepala otak nie..Hubby akula dok buat macam2 calculation bajet n also sketch layout..aku follow je..xkisah..coz citarasa kami pun lebih kurang je..so i will follow u!..heheh..
Sambung lagi aktiviti kami..balik umah je..ingat nak g Jusco terus..tp hujan pulak..pk punya pk..baik balik lepak umah je..So Sunday la kami ke Jusco tebrau City. jalan2 tengok barang..ingat nak cari Comforter..tp xdak pulak yg berkenan. G tgk wayang je..citer aper ntah..xingat tajuk..hahha..n last2 30 minit sebelum abis..boleh aku g lena..hahahaha..sejuk gilerr ngantuk..!itu mmng kelemahan aku...dahla sakit pinggang lak tue...:-(
Arini g Jusco lagi..hahahha..seronok tul g takde orang senang nak beli barang2. Then balik singgah beli barang2 basah sbb aku terpk nak masak pulak..dah xlalu nak makan nasi kat luar..
So masakkan tuk hubby Sotong masak kunyit, ayam masak kicap, goreng ikan ,sambal belacan wif ulam ulaman..nyum2..selera tul aku tgkk hubby makan..puas hati aku..wlpun pada awalnyer dia larang aku masak sbb penat katanya..tp xpela, xdela penat sngat..janji aku puas hati bila tgk sayang makan ngan begitu selera sekali..Alhamdulillah.
Ok, time to sleep now! Sok keje...keje..keje..slamat bekerja sume :-)

::aktiviti kali nie xde disertakan bersama pics pun, xingt nak snap..so baca ayat2 jer la lebih yer ::

1 comment:

Mr. Deen said...

Baguih la hang renovate home supaya dok more selesa and selamat. Eh, holy tahi! Why saya talking macam this? Maaf tersesat pulak kat sini. Cuma nak inform, jgn berurusan dengan syarikat Fine Kitchen Decoration yg beroperasi di Nusa Bestari kerana dia suka menipu esp. kepada warga Bumi. Saya dah terkena. Now they're awaits my action to the Tribunal Tuntutan Pelanggan.