Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Sunday, August 23, 2009

Kepulanganku di sambut suami :-)

Semalam setiba nya kat airport, rasa xsabar2 nak jumpa suami tersayang. Sangat2 rindu dia. Last minute punya plan aku minta suami amik aku..huhu.sian dia terpaksa drive sowank2 from Kajang. Bukan ape, aku teringin sangat nak berbuka 1 st day puasa ngn suami. N thanz sayang sanggup datang cni n really happy berbuka n bersahur pagi tadi bersama. U make me happy!!

Pilihan tempat untuk kami berbuka ialah di Restaurant Singgah Selalu..awal2 lagi aku dah call for buffet reservation. Sampai2 je tengok orng punyala ramai. Mostly Singaporean la yg datang berbuka situ. Mujurla awal2 lagi dah call reserve. Harga untuk makanan buffet kat sini Rm28/person. Murah la bagi aku sbb tengok makanan yg disediakan mmng sngt2 banyak. Aku pilih tempat nie pun sbb last year nyer Ramadhan aku n da gang dah pernah cuba kat situ..n kami sngt2 puas hati especially Masak Lemak Ketam. Sangat la sedap..n food nyer pelbagai. More than 20 pilihan lauk pauk..n belum lagi jenis kuih muih nyer lagi..ok, xnak citer panjang2. tengok jerla pictures makanan kami nie..:-)

30 minutes before berbuka


Sambil2 menunggu azan, facebook dulu :-)

Seronoknyer berbuka bersama hubby :-)

Lauk pauk pilihan, masak lemak ketam, daging Merah n Blackpaper, Udang Goreng Butter, Sotong Goreng Tepung, Ayam Masak Merah, Sayur Campur n sambal mangga n ulam ulaman..


Minuman Teh Tarik yg sedap giler, Cikong Sejuk n Fruit Punch ..huhu..Terbaik! Tidak lupa juga sedikit buah-buahan tempatan n kuih-muih n juga buah kurma..

Sambung lagi second round Laksa Penang n 2 gelas teh tarik..huh!!Boleh imagine ker tahap kekenyangan kami nie?heheh..tp nasi still xabis..ratah lauk pauk jer lebih.

Dah kenyang sambung g jalan2 JJ Tebrau. Hubby ajak tgk wayang..huhu..no no..aku dah kenyang sgt kang tido jer dlm wayang tue. Hehe..just jalan2 je..beli kemeja keje satu. Terbekenan pulak..hehe..

Then balik umah layan Cerekarama ngn sayang, xingat tajuk nyer..aduss..citer yg sangat menyentuh jiwa suami isteri..aku mmng suke klu cite2 melibatkan kehidupan rumahtangga suami isteri nie.sangat2 touching..hehe..boleh menitis air mata beb! I'm too emotional :-(
At 4 am kami keluar bersahur at Niqqi's The Prata Cheese Shop at Tebrau City. Restaurant nie sangat popular kat Singapore.Terkenal ngn Prata Cheese nyer. Berbulan2 aku kat Singapore keje dulu nie la satu satunya restoran yg kami kunjungi setiap hari..N now dia dah buka cawangan kat Tebrau. Tapi pagi tadi aku lapar la sangat2 rasa klu makan roti macam xkenyang je terus aku order Nasi Lemak Special..hahah..selera sekali aku makan di pagi hari. Bukan ape, klu dpt makan ngn suami mmng camni la aku..banyak skali makan. Maklumla, kat Bintulu aritu selera makan mmng down abis. Tak kene taste..makan xpernah nak abis. Tp mujuqla ader geng yg tolong perabih..xdakla membazir :-)
*picture Prata Cheese jap g baru nak upload, tunggu hubby transfer dr hp nyer dulu, cepat2 tau sayang :-)*

No comments: