Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, September 29, 2009

Alhamdulillah, rezeki Syawal Yang Mulia...

Alhamdulillah, Syawal tahun nie disambut dengan penuh kegembiraan dan amat bermakna buat kami suami isteri.

Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah..

Setelah genap setahun kejadian miss abortion tahun yang lalu..dan alhamdullilah, Allah memberikan rezeki anak untuk kami kali ini..I'm pregnant..Bersyukur Sangat2. Almost 5 weeks. Insyaallah, minta Allah permudahkan segalanya. Amin...

This time i need to be more careful. Xboleh lasak2 n kene lebih berhati2. Hubby, Mama, Abah, Mak n Ayah sentiasa ingatkan aku supaya lebih berjaga2. Xbole tension2 sangat..n jalan pun kene slow2 je coz aku dah ader history miscarriage before this. Maklumla aku nie lasak sket orang nyer..klu turun tangga tue mesti nak berlari, jalan pun laju2..so kali nie kene lebih beringat..especially kluar toilet..coz last time pregnant, time tue almost 7 weeks aku terjatuh terlentang kluar dr toilet..arggh, xboleh lupa aku dgn kejadian tue..sngt2 buat aku frust..dan aku terpaksa redha sumernya yg berlaku pasti ader hikmah dariNya..

So far, alhamdullillah xde alahan yg teruk..Cuma bangun pagi tue kepala rasa berat cket..then xbole tido lama2. Pinggang rasa sakit cket2 maybe sbb travel jauh kot..hopefully baik la pasni..tapi minggu nie balik KL lagi :-)kene bawa bantal la buat lapik belakang..

Selera makan pun semakin menjadi2, mengikut pengalaman 4 bulan aku pregnant last time, badan aku mmng menjadi2 naiknyer sebab makan sangat2 la lalu..pastu xde alah muntah teruk2..patutla raya aritu balik kampung makan mmng xhengat...baby baru 5weeks tapi perut dah muncit sudah..heheh:-)

ok, mau tido sudah..kene banyak rest..xnak stress2, tp keje melambak kat opis tue yg buat stress..adehhh..rasa macam nak cuti je 3 bulan pertama nie..dah ok nnt baru masuk keje balik..ader ke sape2 nak sambung keja melambak tue..alahai...:-( berangan jerla..baik berangan berhenti keje terus..adusss..alangkah seronoknyerrrr!!!!hahhhaa..

Kawan2, doa2 kan semoga Allah permudahkan pregnancy saya kali ini...Semoga selamat semuanya...Amin..Amin..Amin..

2 comments:

Anonymous said...

salam..hye jus..pe kabo??
msh ingt seti ag ker?firstly congratss 4 da very gud news..
alhamdlillah..tis time kena jg dri n bb elok2, n bhati2 dgn stiap prgrakn.
seti pon mcm jus gak, abortion last
year, pastu prgnnt blik n skrg dh slmt deliver bb gurl.
kalo nk share ape2 info2 ngn others mommies bleh sggah kat www.ratuhati.com pelbagi topics
pepon..selmt menempuh alam bru..btambah bhgis la pasni..beshhh ado bb sndri nie..
daaaa

Ibu Ariessa said...

Salam Seti..Thanz!

Isk, dah lama xdengar citer yer..hehe..xsangka baca blog jus..
oo..seti pun pernah ader pengalaman abortion gak ke?alhamdullillah skrg dah pun slamat ader baby gurlz lagi..bestnyer:-)

thanz jugak for ur info website tue..