Tuesday, March 31, 2009

Day 2- Part II


Aktiviti seterusnyer..yang paling menarik la bagi aku iaitu melawat Taman Safari Indonesia di Cisarua Bogor. Perjalanan hampir 1 jam jugak la from tempat makan. So dah borink2 dlm bus tue..nie la keje2 kami..:-)

~ Canon vs Nikon ~





Luv u sayang..


Taman Safari Map..

Sepanjang jalan jual carrot nak kasi binatang2 tu makan..


Menarik nyer tempat nie coz boleh tengok binatang2 berkeliaran disana sini..bukannyer dok dalam kandang pun..so dari dalam bus dah bole bagi binatang makan. Klu naik kete lagi syiok la..leh buke cermin tingkap n bagi binatang2 nie makan. Tapi yang susahnyer bile ader la binatang2 besar gajah ke, badak ke yang dok tengah2 jalan n xnak gerak. Maunyer nak tunggu binatang2 nie gerak barula bus pun gerak. Lama benor..jam jadinyer..hehhe.. n time tue aderla kete nie terlanggar pulak sekor anak rusa..lahai..sian sgt aku tgk terhenjut2 kaki dia darah…bahaya pun ader jugak..
Picture2 yang sempat aku snap dari dalam bus yang sedang bergerak..ok, not bad la..:-)




Bagi gajah makan carrot pulak..heheh..gerun gak aku mula2 tue..kang dia main sauk je.:p



erk..takutnyer.....

hihi..abah macam takut2 jugak tu :-)

@souvenier shop. Macam2 replika binatang ader jual..


ala chomel chomel....:D

Dalam perjalanan menuju ke Punchak, kami singgah solat di Masid Atta Un iaitu Masjid yang di kelilingi air terjun dan jugak ladang teh..aduss, cantik la sgt2. Sebelum masuk pun jemaah kene harungi air terjun dulu.sgt2 la sejuk. tempat nie sgtla menarik bagi aku..dah la sejuk, cantik n nyaman je dok cni.






Kat bawahnyer pulak ader menjual hasil2 tempatan kat situ..buah strawberry, rantai n gelang2 manik n jugak pakaian. Sayang beli ketayap time nie. Maklumla dia, lupa nak bawa..nak sembahyang nak la pakai ketayap.heheh…

Opps, baru aku prasan, kat sini la bits kat sandal crocs aku tu hilang..rasanya time letak kat org jaga tu kot. Budak2 je yg jaga... Tp dah balik Mesia br sedar..ermm, xpela. Mungkin diorg suke kot tgk bits comel tue..hehe.


Kami tiba di Punchak n check in di Hotel Surya Indah.nak tido malam tue sejuk nyer ya rabbi…menggeletar aku.:-) Malamnyer boleh la nak berkaraoke ke sauna ke..tapi aku n sayang layan tido je..penat sgt. Esoknyer pi Bandung pulak..


No comments: