Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Monday, March 30, 2009

Percutian ke Jakarta, Punchak & Bandung...

Day 1 (14 March 09)

Our flight at 1.40 pm and tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Cengkareng/Soekarno Hatta, Jakarta.
Saat2 menunggu...@ LCCT Kuala Lumpur

Terus check in @ Hotel Gren Alia Cikini, JAkarta.

Welcome to Jakarta.

our room..

Nasi Goreng~Rm11. Standard hotel la.

Bersiap2 tuk keluar di malam hari pulak.
@ Lobby..

Malamnyer city tour ke Menara Monas dan juga xtiviti shopping Batik Jawa/Solo di Batik Danar Hadi yang terkenal di Indonesia.Our dinner @ Restoran Minang Sari, Jakarta. Tentunyer masakan minang.

In front of Batik Danar Hadi.

Dinner @ Restoran Minang Sari, Jakarta.

Dah abis dinner kami meneruskan lawatan ke Masjid Istiqlal, masjis besar Jakarta, yang mana ianya boleh memuatkan seramai 100,000 jemaah.
Time nie abah dah xjoin. Dia sorang2 balik hotel naik cab coz nak tengok bola nyer pasal MU vs Liverpool. Sayang mulenyer nak ikut abah, tp aku paksa jugak soh teman aku.hehhe..aku nak jalan2.Alih2 balik xde pulak siaran kat ctu. Puas dia cari ngn driver cab tue mane ader siaran live.hehhe..last2 jumpe ader club MU kat ctue..terpaksala dia join sekaki..padahal sokong Liverpool..my dad penyokong kuat Liverpool ok. sayang lak tentulah MU pilihan dia...hehhe.last2 seperti yg sedia maklum Liverpool berjaya menewaskan MU 4-1 ok..hahah..bukan cket2 punya..suke la abah.xsia2 dia sanggupn skip jalan2.:-)

Masjid Besar Jakarta, Masjid Istiqlal

Bilangan tiang, dan juga binaan nya mempunya maksud tertentu..

Kawasan luar, juga di jadikan tempat solat terutamanya di hari2 raya.

Gendang/beduk gergasi yang terbesar di dunia, berusia 300 tahun


Dah habis lawat sume, kami pulang ke hotel. huh..penat sgt dah. xsabar nak landing atas katil dah.hehhe...kul 12 am lebih camtu hubby ajak aku lepak2 luar ngan kawan dia. aku dah xsanggup rasanya..ngantuk sangat2.last2 sayang kuar ngn kawan dia tue..dia datang amik kat hotel n diorang lepak minum2 kat area town Jakarta. Maklumla dah hampir 10 tahun diorg xjumpe. member SMSS dia dulu..now kawannyer tue keje n bertapak kat Jakarta. Sedar2 aku around kul 3 am kot hubby balik. coz recept call aku soh buke pintu bilik "bapaknyer Irfan sudah pulang"hehe..mamai2 aku pun leh nak gelak jugak.hihi..then bangun jap borak2 ngan sayang n pastu terus zzzzzz.....sok check out ke Punchak.

No comments: