Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Friday, March 27, 2009

Welcome Back...

I'm Backkk...................

Aku MC harini..sakit gigi. Punya la aku takut nak g doc gigi..alih2 dah sakit sgt barula nak hegeh2..hehhe..last2 doc ckp pas 3 hari baru leh buat gigi awak nie..bengkak lagi..saya bagi ubat dulu bagi surut bengkak..hari isnin nie datang lagi..mc lagi isnin depan..so nextweek 1 lagi gigi aku akan selamat dicabut..xboleh diselamatkan lagi..boleh tu mmng boleh tapi kene buat rawatan akar ape ntah doc ckp tadi..heehe..xsanggup aku..xpela korbankan sebatang gigi..nie dah makan ubat nie baru la reda sket..klu tak mau berdenyut2 kepala aku nie..sakit woooo..jangan buat main...:-)

Dah dua minggu tak terupdate blog aku nie. Macam2 citer yg aku nak story kat cni. Bukannyer ape, aku balik keje je skrg, mandi,makan n terus tido.Letih sgt2.Mood nak memblog pun lum dtg lagi..Baik aku layan tido,lagipun sakit gigi :-)

Ok, kat mana yer aku nak start. Bnyk sgt story nie..bercampur aduk..yang sedih yg happy..:-)

Oh yer, untuk pengetahuan kawan2 aku yang sudi membaca blog aku nie..aritu aku ader bgtau yg aku nyer vacation to Jakarta-Punchak n Bandung aritu selama 5 hari 6 malam tue ..tp ader sesuatu yang tak diingini telah berlaku di mana aku hanya sempat jejak kaki ke sana selama 3 hari saje.

Skrg aku nak citer pasal kejadian tersebut..hal percutian aku yg seronok tu nanti aku citer next entry..bile tue aku xsure lagi..:-)

Hari ketiga kami kat Bandung, pagi2 lagi dlm kul 8.30 am, abah dpt panggilan telefon dari our neighbour kat Penang, bgtau yang adik bongsu aku kemalangan..n time tu dia kat ICU coz dia xsedarkan diri..n sape2 pun lum tau lagi condition dia time tue..
Ya Allah ya Tuhanku..rasa nak luruh jantung aku time tue..mama apatah lagi..tapi kami masing2 kuatkan semangat berdoa xde ape2 yang teruk berlaku kat adik aku...
Time tue kepala otak aku nie dok berpk macam2..ngan ape dia xcident, apa yg berlaku..adik aku tue on da way nak ke tempat kerja nyer..yg paling aku risau sbb dia bukan naik kete, naik moto lak tu..so macam2 leh jadi ...

So, kami terus membuat keputusan nak balik time tu jugak...mulanya, org tour tu soh mama n abah je yg balik, aku n hubby xyah balik lagi..isk isk, xleh la aku rasa..xkan la hati aku yang xtenteram nie boleh lagi nak sambung shopping n jalan2..xsanggup aku rasa..so kami berempat terus balik dengan harapan tiket flight ader la on the spot..

Alhamdulillah..semuanya berjalan lancar...mujurla tiket kosong ader lagi..7 tempat je lagi..syukur sgt2. N terima kasih sgt2 to tour guide yg tolong hantarkan kami sehingga settle barang2 tuk check in...kami hanya menunggu saja..yerla time tu jantung masing2 dah berdegup kencang..menunggu keputusan adik aku tue..

Time dok menunggu tue..My uncle call, bgtau adik now dah sedar, n doc pun dah check segala bagai..n alhamdullillah dia hanya patah peha n bahu kanan..yang lain2 tue cedera tangan kanan n kene 20 jahit kat jari2 dia tue..mujurla kepala takde ape..syukur sgt2..time dpt berita tue, aku dah nampak bergenang airmata abah bgtau mama...alhamdulillah,allah masih panjangkan nyawa adik aku...Mujurla ader sedara2 aku n jiran2 yang tolong tengok tengokkan adik aku tue..sian dia..n adik aku sorang lagi (Boy) pun ader..dia pun terpaksa cuti la haritu..coz kene jaga adik.

Sampai je KL aku try pulak cari tiket ke Penang untuk mama n abah coz aku n hubby balik naik kete...alhamdullillah, elok2 je time dia..beli2 je terus check in..n settle everything aku n hubby terus pulang amik kete n meneruskan perjalanan ke Penang...

Kami sampai ke Penang at 10.30 pm..terus melawat adik aku tue..sian aku tengok dia..yerla sll bergerak cergas je..ni terbaring lemah..nak gerak badan pun xboleh sgt..yerla sebelah kanan langsung xleh gerak..mujurla belah kiri xkena ape2..

Aku dok sana jaga adik aku setiap hari dari hari selasa till Sabtu la..then balik Kl n Ahadnyer aku balik JB...

N now perkembangan nyer..Isnin lepas abah transferkan dia ke Pantai Medical Centre. Bukan ape, coz seminggu dia kat general hospital still xbuat operation kakinyer..sian jugak adik aku..dah lama dok terkedang camtu je..tp xleh jugak nak salahkan spital kerajaan coz ctu terlalu la ramai org..n rasanya aku dok wad ortophedik tu setiap hari ader je org baru..so mane la sempat sgt diorg nak layan..diorg lebih utamakan yg lebih critical je..so yg lain2 tue terpaksa tunggu la dulu..

N now after 3 hari adik aku kat Pantai tue, dia dah pun di keluarkan..begitu cepat sekali..sampai2 je dia kat Pantai,terus buat Operation n dua hari lagi, doc ajar dia buat xcercise n semalam dah pun dihantar balik umah..tapi every week still need to see doc sbb nak check perkembangan nyer...alhamdullilalh la skrg dia dah selesa dok umah..xdela bosan kat spital..melalui pengalaman aku kat spital 1 minggu dulu tue..huh..punya la bosan...xsabar2 tunggu doc ckp boleh discharge je..hehhe...

Aku pesan kat adik, pasni jangan dah naik motor, bukan nyer xde keta kat umah tue..masalahnyer hujan ribut petir camne pun dia nak naik motor je...xnak jem katanye..bahaya sgt2 klu naik motor nie..klu org lain salah pun kite jugak yang kene..macam kes dia la..ader kete kuar nak ke kanan..tak nampak motor datang, main kuar je..xpasal2 dia xsempat brek..terus hentamla..kete mecedes lak tue..mmng kuat la..tapi still remuk gak pintu n cermin nyer..lagipun abah kenai ngan org tue..nak buat camne..bende dah nak jadikan..diorg suami isteri dtg jugak lawat adik minta maaf...arap2 cepat la sembuh.especially bahu dia tue..maybe 2,3 minggu kot ok la..tapi peha nyer tue maunyer 5,6 bulan baru ok..lama tu...pastu 1,2 tahun kene g buang besi dlm peha nyer pulak..ermm..macam2.takut aku........

Ok, setakat itu je dulu cite aku..nanti free2 i sambung lagi. owh,lupa nak bgtau..kami xsempat nak shopping langsung kat sana..coz 3 hari terakhir baru bermulanya xtiviti shopping..hahha...xluak sgt pun duit kami..cuma malam sebelum kejadian je kami sempat la jugak shopping kat factory outlet Bandung..itu pun 1 jam je pun...ape yg boleh aku simpulkan, sgt2 la seronok shopping kat sana..barang2 nyer murah giler...aku gile baju esprit..rm20 ++ je..murahnyer..insyaallah, ader rezeki lagi kami pi lain kali..kite pi shopping je..jalan2 dah.hehhe...

ok dah panjang sgt dah nie. nanti aku sambung citer percutian kami di hari lain...pic byk sgt2. aku nak select2 dulu mana patut...skrg nak kemas2 barang..jap g petang nak balik jumpa boyfriend merangkap suami terchenta...yahhooo!!bubbyye!!!

No comments: