Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Monday, October 12, 2009

Elakkan Stress, Tenangkan Jiwa...

Tajuk ditujukan utk diri aku sendiri yg kadangkala stress biler pk hal2 keje..oowhh, sgt xelok tuk kesihatan baby yer ..
Ermm, actually nak citer last Saturday kami ke kedai buku agama kat Larkin to buy this CD Surah2 terpilih yg sesuai utk ibu2 mengandung mengamalkannya. N aku terjumpa CD bacaan Surah2 Maryam, Luqman n Yusuf dari Adik Hafiz..
Ya Allah, rasa meremang bulu roma aku bile pertama kali dengar adik Hafiz nie alunkan ayat2 suci AlQuran..alunannya sangat la menusuk kalbu..rasa tenang sangat jiwa..Nie bolehla aku buat dengar kat opis time tgh2 buat keje yg melambak tue..at least rasa sejuk sikit hati bile nak buat keje..N boleh jugak aku n hubby dengar dlm kete on da way nak ke mana2 tue..ianya mmng sgt2 menenangkan jiwa yg tengah runsing...maklumla aku lately keje bnyk sngt..stress pun ia jugak...xelok utk kesihatan aku n baby...baik dengar surah2 alquran, baik utk aku baik utk baby jugak..

Selain tue, aku jugak ader beli buku amalan semasa mengandung..amat berguna sekali..kat situ ader senaraikan surah2 al quran yg elok di baca oleh bakal2 ibu..dan juga tips2 utk ibu2, selain cara menyambut kelahiran baby..Lepas solat boleh la aku amal kan surah2 nie..

No comments: