Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Sunday, October 25, 2009

:: Morning!! ::

Salam & Selamat Pagi sumerr...
Bangun awal pagi nie, n hubby still dok zzz lagi..so saye layan kejap blog nie. Maklumla almost 1 week takde update ape2, malas sngt2.
Citer pasal malas nie..hah..mai aku citer tahap kemalasan aku yg amat sangat lately..
1. Malas nak bersiap2 lawa bagai..
Seperti biasa sebelum nie klu nak kuar ke, g keje ke mesti semangat nak cari tudung yg nak dipadankan ngan baju. Rajin pulak aku nak mengiron sebelum nak kuar. Tp sekarang tidak lagi..Main amik je mana yg dah tersedia, seboleh bolehnyer pakai je baju mana yg tak payah nak iron..tudung pun agak2 boleh ngam aku sarung je..huhu..ntah nape la malas benor nak siap bagai..pastu siap pun ala2 kadar je,,dulu2 mau dekat 10-15 minute bersiap depan cermin nak melawa..tp skrg ntah 5 minit pun xsampai..hahha.apakah maksudnyer itu???
2. Malas mau mengemas..
Hah, mengemas means sapu sampah satu umah..owwhh, letih la sangat2. Rasa nak tercabut pinggang klu dpt sapu satu umah. Kat dlm bilik nie pun aku gagahkan diri je, tu pun ala2 je takde nak angkat carpet ke ape ke..cam camtu je..tue pun sbb hubby datangkan..sian pulak dia klu bilik berhabuk je :-)
3. Malas basuh n lipat baju.
Malas nak basuh baju..biar menimbun dulu baru aku g basuh. Itupun bj2 keje n tudung2 yg basuh tangan aku tinggal je kat hubby minta dia tolong basuhkan. Penat nak dok lama2 dlm bilik air tu.
4. Malas nak kuar jalan2.
Hah, nie satu lagi penyakit malas aku sejak2 pegnen nie. Malas benor nak kuar umah. Dulu2, pantang cuti je mesti mane2 tempat aku akan ajak hubby pergi. Xkisah la ke mana janji kuar umah jalan2. Tp skrg tidak lagi..nak g beli barang or makanan kat kedai depan umah nie pun malas ya rabbi..
5. Malas nak beramai-ramain.
Tak suke klu tempat2 yg ramai ngan orang. Serabut je rasa..aku prefer dok layan diri dlm bilik sorang2. Tenang je rasa..
6. Malas nak g keje menghadap keje yg memerlukan otak aku utk berfikir.
Aduss, camne aku nak handle nie..lately malas aku semakin menjadi2. Bangun pagi je xde semangat nak g opis..n aku pun dah malas nak stress2 pk hal2 keje tue. Xelok tuk my baby..yg mana bole siap aku cuba siapkan. klu tak bole tue aku mmng xakan paksa diri aku nak push2 buat keje sampai siap..oppss..minta maaf :-) melainkan klu ader somebody yg nak tlg aku..macam last friday la, tiba2 je diorg nak soh aku take off all the material yg ader kat area design aku..huhu..dah la pagi2 buta lom sarapan aper lagi..rasa nak muntah je pg2 kene push camni..pastu b4 lunch pulak diorg nak..ok aku bole buat..tp setakat mana yg aku mampula..n mujurla one of my opismate yg sudi menolong aku, n finally dpt siap la jugak..tp betul ke salah hah..itu yg kite tak tahu.. bile dah buat cepat2 camtula..then line pun xde check stress analysis..huhu..lepas ke design pump aku tue..:p malas mau pk bnyk2..klu salah buat lagi pasni..seperti biasa....
Ikutkan hati nak aje aku amik long leave sampai dah lepas 1st trimester nie..nak rehat xnak stress2 keje, tp memandangkan aku dah di assigned tuk projek Shell nie so terpaksa la teruskan juga..sape mau ganti???so gagahkan diri jugakla..tp xpulun sangatla..ala2 kadar aje..:-) bukan ape, klu dah pagi2 dtg opis muntah bagai kat dlm toilet tue larat lg ke nak buat keje..thats y la aku rasa nak cuti je klu dah dok muntah je kat opis..pening pala wooo..lembik je rasa..then nak pk hal2 keje lagi..adusss...dulu2 diorg2 yg pegnen kat opis tue camni jugak ke??
Ok, so far itu je tahap malas aku setakat ini..ader ape2 lg aku tambah di kemudian hari..
Rasa2 nyer org2 yg pegnen mmng sll dapat penyakit malas camni ke awal2 1st trimester camni? Pada pengamatan aku, bile tgk Ija macam ader lebih kurang jugak malasnyer cam aku..hahah..malas mengemas mmng sama dah, malas nak kuar, malas nak g keje..so conclusionnyer mmng betul la kot, huhu...
Arap2 till 3 bulan pertama je la..jgn la smpai dah nak beranak nanti..klu tak jenuhla nak melayan penyakit malas nie..ape yg aku prefer skrg nie ialah baring2 atas katil sambil baca buku wlpun xde la nak tido lama2 sbb nyer pening kepala la klu aku bngun lambat..hah..yg aku perasan klu pegnen nie tido mesti awal n awal2 pagi jugak akan terjaga then dah xbole tido..pening kepala la klu aku dok gagah jugak nak tido..
Tp dlm malas2 aku ader jugak rajin nyer..takkan nak malas je sokmo..hahahha..
Antara sikap kerajinan yg aku dah tonjolkan..
1. Rajin masak tuk suami tersayang. Klu pagi2 breakfast tue, dah malas nak kuar so i pun aper lagi..rajinla nak masak bagai kat my hubby. Last last week, aku masakkan nasi lemak n keow teow goreng n minggu nie aku buat sandwich for our breakfast. Then goreng kopok cicah sambal sos..masak breakfast jer la..luch still kat luar jugak..heheh..
2. Rajin makan makanan2 yg berkhasiat. Sebelum aku nak makan ape2 mesti pk dulu ok ke tak for my baby. Banyak makan kismis n makanan2 yg berkhasiat mengikut kata doktor..susu pun xbole tinggal xmacam aku pegnen last time, makan xjaga langsung folic asic yg penting tue pun aku main selamber je xmakan..coz pk xpenting. Susu pun xbnyk aku minum. Xmacam kali nie aku betul2 jaga, susu pun sebulan abis 2 kotak kecik..semalam beli baru kotak besar pulak..
3. N last sekali alhamdullillah, kali nie pegnen aku rajin baca Al Quran, setiap kali pas solat mesti aku akan abiskan 2 helai m/s al quran coz aku aim, nak abiskan baca 1 al quran sampai la aku beranak nanti..Insyaallah..aminnnn...n aku jugak suke baca buku2 or artikel2 yg berkaitan ngan pegnen yg elok tuk penjagaan baby..sumernyer tuk my baby..Semoga selamat sumuanyer..aminn..
p/s : entry dah buat pagi tadi, tp xabis..g kaco hubby saye tido..pastu dia dah balik baru saya sambung balik..:-)
Tata..

No comments: