Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Sunday, April 19, 2009

Jalan2 weekend..

Macam biasala, aktiviti weekend kami husband n wife..kuar jalan2, makan2, tengok wayang n shopping2. Tapi kali nie, kami menghabiskan masa hujung minggu kami di Johor pulak.


Hubby sampai sini kul 10.30 pm Friday. Then kami lepak2 minum2 malam kat restaurant dekat2 my house nie. Hubby yg belum dinner lagi, order meehoon goreng n aku pulak just minum fresh orange saje..already dinner awal tadi.Then balik terus zzz..........

Saturday pulak awal2 pagi, xdela awal sgt..amik peluang bangun lewat la..dah cuti kan,rugi woo bangun awal..huhu..

Kami terus ke Larkin, g beli tiket balik. Then, menuju ke Restaurant Sri Bayu @ Larkin Perdana. Having lunch here..menariknyer makan kat cni, coz tersedia lebih daripada 20 jenis masakan klu xsalah aku..punyala banyak..jenuh pilih..:-)

Ok, dah kenyah sudah..kami terus ke Jusco Tebrau.
Sesampai je kami kat sana..kat centre tu ader exhibition pasal Nutrition Month Malaysia..yer kot?aku xingat sgt ape ntah nama nyer..:-)

Yang pasti hubby telah mendaftarkan diri utk check segala bagai condition dlm badan dia tue..aku mula2nyer nak jugak..tp biar je hubby buat dulu..last2 time aku tingin nak buat, ttp la pulak, diorg rest..ermm, sampai ke sudah aku xdpt buat..:-(

Antara step2 yg di buat,..

1. Registration - Name, Age, Occupation, Status, Smorking/Not smoking, Exercise/Not Exercise

2. Blood Pressure Test

3. Weight n Height Check

4. Body Fat Check

5. Blood Glucose n Cholesterol Check

6. Healthy Eating & Counselling




See, very interesting this program. Klu saje2 nak g check kat Klinik mmng lambat sikit la kot nak tersedar. :-) Nie siap ngan kaunseling lagi. N diorg siap kira BMI, berapa peratus lemak n cholestrol dlm badan. Also kaunseling tentang cara pemakanan yg sesuai dan jugak senaman yg patut di lakukan. For hubby, heheh..macam biasala..mesti kene senaman bnyk cket, kurangkan makanan berlemak..(aku jugak yer!!)

rugi aku xdpt buat, klu tak boleh jugak tau berapa bnyk lemak yg dah terkumpul dlm bdn aku nie..heheh..

And, kami jugak di beri buku istimewa ini..Easy Nutrition Planner..for Caring Mums. Siap ngan receipe2 berkhasiat lagi.


Kami g tengok wayang pulak pastu. Citer Fast n Furious 4. Citer yg sangat best (hubby aku yg kata) sbb aku tertido..hahha..sedap2 dok baring2 kat bahu sayang dlm wayang tue, smbil2 tgk movie aku terlelap..langsung xsedar..hahah..agak2 dlm 20 minit jugak kot aku tido..mula2 je aku tumpu abis..dah last2 tue xtahan sgt ngantuk..sedar2 lagi 5 minute nak abis kot baru aku terjaga..tu pun hubby yg kejutkan..hehhe.Last2 dengar hubby je citer ending dia..:-)

Oleh kerana, aku yg dah macam lalok2 je kami pun terus balik umah..nak rest kejap b4 kuar dinner malamnyer. Tapi sebelum tue, singgah dulu makan & minum petang..sayang makan goreng pisang n kopok lekor n aku lak laksa penang, dah lama rasanya xmakan laksa.

Balik umah rehat2 jap. Dah mandi baru la rasa lega cket..tapi aku still rasa macam xsedap tekak je..angin la pulak. Nie kes aku g minum teh ais la nie makan lak laksa..huh.Padahal aku dah lama xminum teh, semalam tingin tengok org sebelahnyer teh ais. Habis sumer makanan aku kluar balik..muntah abis. Huh..lega rasanya..patutla aku asyik2 sendawa je..argghhh, xnak dah minum teh pasni..nyesal aku..Tp mujurla sume2 tue dah kuar balik, klu tak xdela selera aku nak g makan malam pulak pastu. Dahla nak makan sedap nie..hehhe..

Malamnyer kami ke Pasir Puteh, g makan ketam. Tp sebelum tue hubby ajak singgah Tesco. Nak cari barang dia. Tp xde..aku lak beli Buah Strawberry (my fav fruit) n Fresh Mango Nestle..

Balik je makan singgah pulak kat umah my opismate Dilla. Actually malam tue, ader BBq dinner wif our opismate kat umah Dilla. Tapi aku xjoin, coz plan kami malam tue. Aku just singgah jap jumpe diorg. Nak makan pun dah tak mampu dah.Kenyang la sgt2. Makanan pun aku tgk still banyak lagi..Kejap je aku lepak2 ngn diorg, then hubby ajak pulang..terus balik umah. Layan tv, intenet, baca magazine borak2 n zzzz..tp agak lewat jugakla kami tido.

No comments: