Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, July 22, 2009

Jogging @ FRIM Kepong..

Last week seperti yang dirancang..alhamdulillah semuanyer berjalan dengan lancar..

Pagi2 lagi seawal 6 pagi bangun tido terus bersiap2. Kami ke FRIM Kepong..janjinyer kul 8 am kat sana..kene bangun awal la, nak prepare ape2 yg patut n perjalanan pun agak jauh jugak..nak bawa laju2 pun xboleh basikal terikat kat belakang kete..

We reach there around 8 am, dah ader dah beberapa geng2 sayang dok tunggu ctu..aku lak siap2 ape yg patut..tolong hubby pam tayar nyer then aku sorang2 diri meneruskan aktiviti solo aku tue..n hubby lak join la geng2 dia tue..best pulak tengok bile diorg kayuh ramai2..macam teringin je nak join..tp xsesuwei la pulak..klu ader geng2 pompuan nie..syiok jugak :-)

Ok, aku nyer plan awal..terus hiking ke canopy walk..tp bukan naik canopy tue..b4 nie dah pernah sampai disitu tapi separuh jalan je..takut pulak lewat sampai ke bawah..tp kali nie hubby bagi masa 2 jam tuk aku jumpa balik kat bawah..so sempat la aku nak pusing sampai abis..


Map & Guide of FRIM

Actually nak masuk hutan tue sorang2 takutla jugakkan..aku pun tunggula ader 3 4 org yang start then aku follow la belakang diorg..heheh..macam pergi groupla gayanyer..
Tp dah separuh jalan mana ntah aku kene tinggal..biasala aku nie yg skali skala je jogging mmng stamina ntah ke mana la..plus lagi dok snap gambaq sana sini..mmng kene tinggal la..tp xpe dah kat atas tu xdela takut sgt..lagipun ramai je org..Cuma kat bawah time nak start tue je rasa sunyi cket..

At starting point...sunyi sepi


Semangat betul aku kali nie hiking , bukan ape..sambil2 hiking sambil sumbat telinga ngan my pink MP3 tue, sambil dok layan the latest album Green Day..huh..mmng sgt2 layan..syiok betul lagu2 diorg kali nie.. 21 Guns (of course la sound track Transformer), Peacemaker, Liitle girl…arghh, sume la sdp2 belaka..hahah..lari topic pulak..


Nie jalan nak ke canopy walkway..hav to buy ticket 1st at entry.


Ok, dah sampai separuh jalan ader air terjun. Berhenti kejap rehat2 sambil2 main air..kaki ok lagi maintain..xdela sengal2 sgt…then aku terus ke depan lagi..actually tu riso jugak nak ke depan lagi..ingat nak patah balik je turun balik..sbbnyer tak tau berapa jauh lagi ke depan n nak sampai bawah..n aku pun xingat jalan nak ke parking nnt..dah la besau bukan main FRIM tue..
N aku terus tekad ke depan je la..dah alang2..lagipun ader masa 1 jam lagi janji ngn sayang..sempat je aku pk..n at last alhamdulillah sampai jugak aku kat bawah..tue pun aku dok ikut blkng org je..takut lak sesat jalan..n terus aku ke parking kete tunggu hubby n da geng..

sambung jalan lagi..
see, aku follow diorg nie la..dr jarak jauh je..hehe

Lega, dah sampai bawah...

Sampai2 je tgk2 diorg xsampai lagi..amik air dlm kete then lepak kat pondok tunggu hubby sampai..xsampai pun 10 minit aku tunggu diorg pun sampaila..then terus ke cafe, minum2 n makan ape yg patut..minum air limau n makan buah je yg termampu at that time..xmampu perut aku nak masuk makanan2 berat..

Aku, hubby n membernye, Jai je yg lepak2 kat ctu..yg lain2 diorg ader lagi satu trek nak abiskan..hubby terpaksa stop dulu sbb bnyk lagi agenda kami pastu..lagipun xkan nak bior wife nyer sorang2 menunggu kat ctu..heheh

Hah, time lepak2 nie dengarla si Jai nie dok borak2 citer xperience nyer kat site Tukmenistan..projek diorg..dia nie pun one of the staff Technip n also Piping Engineer..owwh, syiok tul aku dok layan citer dia sbb berkaitankan..tp yerla aku nyer pengalaman setakat mana je..tu yg seronok jer dngar citer diorg nie..hehe..
Sebelum hubby nak ikat2 beskal dia tu..aku naik la kejap ronda2 kat situ..hehe..syioknyer :-)
amacam..ok ka??
ok, times to go back!!

kali nie xbanyak bawa balik selut, klu tak jenuh nak sental..

Around kul 11 camtu kami gerak balik umah..singgah beli nasi ayam dara kukus yg sangat sdp kat area umah mak. Dah lama aku asyik termiss makan sini, asal nak g je ttp pulak..
Xmakan sana sbb badan pun dah bau2 peluh tu yg tapau aje..makan kat umah.

Sampai2 umah mandi manda dulu..hah..dah segar barula turun makan..aku ngn hubby je ader kat umah..mak n ayah g teman abang amik kete barunyer kat Kluang.

Ok, macam dah panjang je..sambung next entry pulak..kasi banyak entry..:D

No comments: