Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Sunday, May 10, 2009

On Da Way Back, ( cont' )

Opss, sebelum aku citer perjalanan pulang kami, aku nak citer b4 kami ke seberang pulau, tengahari tue aku singgah jap ke tailor nak amik baju yg dah tempah sebulan yg lalu. Xcited la aku sok kenduri nak pakai baju baru..:-) alih2 hampehh, dua2 lum siap lagi..mama nyer je yg dah siap..hangin aku, tp tula, xleh la nak marah lebih2...dah itu jer tailor yg aku leh arap..

Pastu kami ke Furniture Art ushar2 furniture kat ctu..adeh, 1st2 masuk aku dah terbekenan ngn satu sofa nie..tgk2 hubby pun ala2 tertarik jugak ngan that design..masing2 pandang “eh, cantik jugakkan?” cute , xdela besar sgt..sdg2 je besar nyer.n plan kami nak tukar design nyer cket lagi..tukar fabric lain coz sofa tue half leather kat bawah n belakang je leather n atasnyer guna fabric..dah lama aku cari jenis camtue..so far g tgk kat KL mcm xde la berkenan lagi..tp kali nie cepat je kami berkenan..tp xpe aku hold dulu..jalan2 lagi kat atas, ..berkenan pulak ngn meja makannyer..n harga kedua2 nyer pun agak murah berbanding klu kat KL..so pk2 kami nak beli sume perabut kat ctu then sekali harung je antar ke umah kami nanti…
Lagipun, all the furniture tue pun kilangnyer kat KL..so xde hal la diorg nak antar..

Kira punya kira ngan uncle tue (uncle nie pun sgt baik layan karenah kami)..dah amik sume no siri n insyaallah, bulan 6 nie balik kami nak g booking terus, coz aritu nak cepat2 so xbestla nak beli terus, lagipun macam ader lagi brg yg nak kami beli kat ctu.…adeh, aku klu bab perabut nie mmng sgt2 teruja tul klu nak bercerita..heheh..maklumla nak masuk umah baru..sume bende mau beli..yerla, kami mmng xpernah ader lagi asset pun, aku kat sini pun harapkan katil bujang n wardrobe yg xseberapa je..hehhe..so everything kene beli baru..so dah kene bajet2 la…banyak duit mau pakai..

Ok, citer balik la pulak.asyik nak citer tp xciter2 jugak..heheheh..

On da way back tue, kami balik naik ferry, saje amik angin laut …


Ferry Pulau Kapas, ..nama ferry jer..jgn dok tunggu ferry Pulau Pinang lak..mcm kes member aku nie, dia dok tgg ferry Pulau pinang, maner nak ada..mauhahah..riso dia nak naik ferry pulau lain ..hahah.

View dari tengah lautan..

Penang Bridge..

Huhu..gumuks nyer saye :-p

Dah elok start2 kete, kluar ke jetty, skali sayang ckp, eh, nape xleh nak tekan minyak nie??adusss..enjin still idup tp kete xjalan…n dengan masih sisa2 tekan minyak awalnyer tue, kete still gerak slow, aku terus tekan emergency signal..n elok2 je kete pun berhenti sebelah jalan n ader sikit ruang tuk kete berhenti..enjin terus stop..sayang pun cuba la tuk start lagi, adusss, xboleh start pulak…huhu..mujurla time dlm ferry tue dia xbuat hal..klu tak maunyer beramai2 kene tolak ke atas…bukan senang nak tolak kuar ferry tue..

Yg klakarnyer kami langsung xkuar kete nak check ke ape, masing2 dok pk2 dlm kete je ape la masalahnyer..coz nak kata bateri kong xpulak..aku baru jer tukar bateri,time aku guna dulu..xkan la sat je dah rosak, pk lagi..kete baru je servis minggu lepas..ermm ape erk, ngn bonet depan langsung kami xtengok..klu tgk pun bukannyer tahu rosak ape pun..hehhe…

Last2 aku soh sayang call je abah, dah xtau nak buat ape nie..nak cari makanik camne pulak..coz aku tahu abah ader mekanik yg dia sll je g amik kete kat umah g servis, senang kira klu dah kenai org nie..arap2 dia leh dtg kat kami..terpaksa la kaco abah sat time tue, coz dia tgh layan golf kat Cinta Sayang, Sg Petani..tkt gak abah xjawab call..coz kdg2 dia ralit2 dok main xdgr bunyi phone..mula2 tu kami aku call abah xpick up..dah..sudah..xtau dah nak buat camne..

after 5 minute gitu abah call balik..then pas citer everything, dia terus call mekaniknyer…n kami pun terpaksa la tunggu sebelah tue, tp dok dlm kete je..dah la org ramai asyik2 pandang je..yerla, mcm pelik la berhenti kat ctu..org dok kluar masuk ferry, nmpk kete mcm xrosak..yerla, bonet depan pun xbuka..aku soh sayang buka bomet tp dia malas katanyer..muahahah..xkan aku lak gagoh nak g buka kan..hahah..so dok dlm kete menyembang…

aku bajet dlm sejam je tunggu pastu “Ah Weng” (nama makenaik tue) dtg..alih2 sejam pastu dia call aku ckp, “tunggu sikijap arrr, wa tgh bz lagi ader kete, wa srh kawan wa datang” mak aih, lambat benor la kene tunggu nie..dahla kami plan baik jer nak singgah Sunway Carnival g jalan2 tgk barang …

Sejam pastu kawan kepada si Ah Weng pun datang, dah riso aku boleh ke buat nie..tkt gak kang kene bawak jugak kete g bengkel..alih2 dia bukak kejap je bonet kete, pastu ke belakang seat..dia g angkat seketul seat tue n kuarkan ..isk, apehal lak??kami tercengang2 je, dah la diam je xbgtau masalah ape..pastu aku tgk dia buka satu bende kat bawah tue…pastu soh hubby try2 start kete..pastu terus dia g amik satu barang dr dlm motornyer..n baru la bgtau kami..ini pam rosak..ooo, rupanya kat bawah seat kete tue ader pump tuk salurkan minyak ke enjin n that pump sudah xberfungsi..huhu..terer la apek nie..coz sblm nie mcm xpernah pun terdengar kes camni..klu xleh start mesti pk bateri, or spark plug je..heheh..

So, dia terus tukar ganti pump baru..kejap je pun..terus siap..total2 RM400..huh, mahal gak benda pump kecik nie pun..tp mmng pun, mane ader bende2 spare part kete yg murahkan..mujurla bukan gear box ke ape..riso jugak time tue..klu gear box mau ribu2 abis..

Kami, terus jer balik umah, dah xsempat nak g Sunway Carnival..dahla lapaq lum makan berat..xsabaq2 nak makan nasi mama masak..hehhe..

Sampai2 je umah, mandi n solat terus g hadap makan malam…lauk special mama malam tue, gulai ketam wif nanas(fav aku nie), sambal sotong, ikan isi goreng (aku xtau nama ikan nie) , sambal belacan n ulam ulaman..perghh, selera ja kami makan..

Malamnyer tgk bola pulak.. MU pastu sambung pulak Chelsea.. agak lewat gak kami tido coz sambung lagi tgk video kami kat Jakarta-bandung ritu..abah ader amik video..hehe..menarik jugak..

No comments: