Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Monday, December 1, 2008

Our 1St Honeymoon to Sabah...

After settle everything our wedding,ooohh,dgn hati yg begitu indah kitorang ke Kota Kinabalu, Sabah for our 1st honeymoon…

actually aku dah booking trip nie dari bulan 10 lagi..ticket flight n the hotel..xde la kalut di kemuadian hari..:-)sebelum pergi pun aku dah bnyk study selok belok jalan kat area KK n Kundasang coz kitorang drive kat sana..barula enjoykan?xdela nak ikut schedule sape2..ikut kitorangla nak jalan2 mane..tp mmng happening la..n sgt adventure drive tempat baru.

aku mmng sgt2 happy dtg Sabah..dah la xpernah pi lagi sblum nie..bnyk2 negeri kat Mesia nie Sabah je aku lom pi..mmng sesuwei la ku pilih Sabah nie as our honeymoon place..Sampai2 je airport kitorang trus amik kete sewa..1 hari jalan2 KK n 2 hari lagi Kundasang..n trus menuju ke tmpt penginapan kami..Berjaya Palace Hotel..

Honeymoon Trip
Date :4 Disember 2007 - 6 Dec 07
3D/2N

Sementara nak check in..posing dulu..


Pas je mandi n rehat2 kejap kuar pulak jalan2 around KK..kitorang jalan2 kat Handicraft Market.aku suke sgt tgk rantai,gelang tgn n brooch yg dibuat dari batu mutiara…bnyk gakla kitorang beli untuk aku,mama,mak,syida n k.nana..n also sourvenir to kawan2 kat opis..for laki lak aku belikan diorang butang baju melayu mutiara ..so nice, malam harinyer kitorang sempat menikmati suasana pasar malam kat area Kk..yg paling aku teruja ialah kat sini jual ikan siakap,udang,sotong baker melambak2..murah2 lak tue..xmcm semenanjung,nak cari siakap bakar pun susah..:-)
Kitorang dinner kat sana je..mkn nasi lauk ngn ikan baker..marvelles..

Tpkan Sabah,kul 6 je dah mcm kul 8 pm..xsyiokla nak jalan2..balik bilik terus tido..penat seharian berjalan2 kat town KK..kitorang jalan kaki je coz time tu g town naik cab dari hotel..sok pagi dah nak check out gerak ke Kundasang.

On da way jalan Kundasang,singgah lagi kedai2 tepi jalan.bnyk jugak jual barang2 kraftangan.cuaca pun sejuk n cantik mata memandang.sepanjang jalan dah nampak gunung Kinabalu.xcited nyer...


Singgah jap kat Kinabalu Park.round2 tgk pintu masuk nak hiking gunung..:-)maklumla hubby kan ader planning nak panjat gunung Kinabalu ..skali dah kene p Paris terpaksala cancel.huhu..


Perjalanan di teruskan lagi ke Kinabalu Pine Resort.Sampai2 je terus posing..xnyesal aku booking this resort.mmng sgt2 cantik..memang betul2 berhadapan ngn Gunung Kinabalu.Tempatnye mmng sejuk, atas bukit.Banyak jugak pokok Pine.


Petang pulak kitorang ke Poring Hot Spring.Kat ctu hiking pulak lagi.sebab nak naik Canopy Walk punya pasal la.hehe..gayat sehh..aku dahla penakut tempat2 tinggi..ahhaha..boleh pulakks!!dah penat2 naik bukit..turun bawah rendam kaki dalam air panas.huh..legaaa.....

Dah nak balik dah..

View from our room..

Sebelum ke airport singgah pulak ke Pantai Tanjung Aru..posing xingat!!hikhik...

No comments: