Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Monday, December 1, 2008

2nd Honeymoon to Langkawi..

Saat kaki melangkah............


Our 2nd honeymoon to Pulau Langkawi on 22 Dec till 24 Dec 07..
Drive from Penang (my mom house) till Kuala Perlis.Masyaallah,jetty ramai gler org time nie.maklumla cuti sekolah.Lebih kurang 2 jam jugakla kitorang tunggu ferry..huhu.

We stay @ The Lanai Resort..sampai2 je trus posing.hehe.Resort nie mmng best.Private beach dia pun sgt2 bersih.Ramai giler Mat Saleh n orang Arab kat resort time nie..bersemangat aku n hubby nak mandi swimming pool n beach. Tp oleh kerana perut tengah lapaq,pi pekena nasi goreng dulu kat area Pantai Chenang.

View from our room..

Posing manje2 dlm bilik..heheh:-)i miss this moments..huhu.

Menu petang kat Pantai Chenang.restaurant nie tepi jalan je..ape ntah nama dia..sedap nasi goreng dia...tambah2 ader pulak seefood tomyam fav aku...

Lepas makan terus balik bilik salin baju..p mandi pulak.amboi amboi..seronok benar sayang mandi yer.aku pun xketinggalan mandi jugak..tp pic cannot publish here :-)

Dah puas mandi swimming pool sambung pulak kat beach..sampai petangla.Malam nyer kuar ke pekan Kuah..shopping.

The next day kitorang ke Geopark langkawi..naik cabel car Gunung Mat Chincang..Beratur dekat 2 jam jugakla baru dpt naik.Agak2 nak sampai je turn kitorang aku dah mcm seram sejuk je nak naik..gile argghh,aku kan penakut sikit ngn ketinggian.hehe..xsangka aku berjaya jugak sampai ke atas.Tp rasa mcm dah serik je naik..skali seumur hidup je aku naik bende nie..hahha.takut sehh..

Dah sampai atas barula sronok..dlm cabel car tue bukan main diam je aku..takut la katakan..hehhe..

Ok dah turun pun..huh lega.selamat dah aku turun ke bawah.Bukan ape,aku dok tringat citer abah,boy n adeq yg depa naik cabel car nie tiba2 stop tengah2 nak turun.coz time tu angin kuat sgt.xboleh truskan perjalanan.giler ngeri aku dengaq.tu yg buat aku lagi nerves tu.hehe...tp nak try punya pasal..sanggup tu.

Meneruskan perjalanan lagi skali ke pekan Kuah..kali nie p shopping pinggan mangkuk kat mama n mak pulak.banyak gile aku borong pinggan mangkuk..vision,corelle,corning ware.tp tuk mama n mak jela..untuk kitorang blum lagila..mana mau simpan.lagipun kang nnt kuar yg latest2 design nyesal pulak.hehe..tp aku mmng suke sgt ngn design correlle.berbaloi beli.simple,ringan n sumela.rasa mcm nak order je kat sape2 yg ader kat US tue.aritu aku ader jugak tanya kat shopping2 blogger yg ada kat US kot2 leh order..tp mostly xnak pulak.adeh,klu tak pakai jer design yg ader jual kat Mesia nie.Klu order dari US trus leh la cari design2 yg xdak kat sini..hehe.ngada2 pulak.Kat mama aku just tambah aper2 yg patut je.Aritu abah dpt hadiah tournament Golf dia.dpt Correlle tu..dinner set.Best gile.. Kat MIL pulak belikan set Vision.mmng berbaloi beli kat cni.murah giler.Choclates pun borong xingat..nak bawa balik opis aku n sayang lagi.biasala klu pi mana2 mesti tringat kat kawan2 kan..dah menjadi kebiasaan aku klu kuar jalan2 mesti aku akan bawa balik sourvenir to kawan2.

On da way kat tepi pantai ape ntah kitorang singgah pekena pasemboq,rojak n laksa..adeh,sumpah sedap gile laksa nie.terliuq aku tgk gambaq nie balik..tgk mcm simple je laksa dia..tp ya rabbi punya la sedap.aku dahla hantu laksa...

Ok,dah nak balik dah.Pas check out je lagi skali pi posing kat tepi pantai..

Tengok la barang2 ktorang..Banyak bukan.dah macam nak bawa balik meniaga pulak..dok 2 malam xkene tax la..untung tue.Penat jugak nie nak usung masuk dlm ferry..hehe..xpa,skali skala ja pi Langkawi.Tp aku akan pastikan sebelum masuk umah baru kami,skali lagi aku nak pi Langkawi.pi borong pinggan mangkuk lagi untuk kitorang pulak..hubby pun dah bg green light dah..heheh..best nyer.

No comments: