Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, December 9, 2008

Salam AildilAdha..

Selamat Hari Raya Aidil Adha to all the readers..(ramai sgt ke baca blog saye nie :-)

Selamat Hari Raya juga buat suami tersayang yang xdpt pulang beraya..hehhe.Hari nie dia keje pulak tue..siannnyerr...:-(

To mama n abah kat Penang,adik2 saye..N also my In Law kat Kajang..semoga bergembira di hari bahagia...Tahun nie abah n boy buat korban kat Masjid taman tue.so seharian la depa dok kat masjid nak devide daging2 kat umah2 kawasan situ.Banyak la nnt dging kat umah,,tringat aku klu aku ader kat umah mesti soh mama masak bihun sup tulang..adeehhh,sedap nyer,hehe,..tp xpe pagi2 buta tadi aku dah pekena bihun sup tulang kat umah Dina n Syed.ok,jap g aku criter..

Mama n abah jap g mesti balik kampung kat Cherok Tok Kun (kampung Anwar ok!)nak antaq daging2 kat family adik n kakak mama...

Wake up ealy today,6.30 am.Solat,n bersiap2 diri nak menunaikan solat sunat Adiladha.Konon2 nyer kitorang rancang nak solat kat Masjid Sultan Abu Bakarkan(masjid besar Johor)..hehe,last2 kat Masjid Setia Indah je pun..kihkih.Lagipun hujan lebat sgt pagi tadi..better dekat2 jerla..kang sampai2 sana org dah sembahyang sia2 aje.coz xtahu time diorang mulakan solat.coz aku tgk live tv3 tadi,masjid kat mane ntah,kul 8 am dah mula,..cepatnyer,,aku rasa klu kat kampung aku kul 8.30 baru mula.Kul 8.15 am kitorang kuar dar umah..tkt jugakla dah startkan..sampai2 je blum lagipun..mujurlakan..tgk dari luar,alamak..orang laki nyer bahagian dah sampai keluar..alih2 kitorang masuk bahagian pompuan..ala,aderla 3 saf saje..lahai.skit benor..xmacam kat kampung aku,meriah klu sembahyang raya..ramai...
Mungkin sebab hujan jugak kot yg membataskan orang nak datang,..xpela kan.

Selesai je solat, balik umah..nak sarapan la ape yg aderkan.Tiba2 Dina msg aku ajak makan kat umah dia.Ingatkan Lunch punya makan..rupa2nye pagi kul 9 tue..aku ape lagi..ajakla zue ikut pi makan umah depa.

Waaaa,sampai2 aje..bnyknye makanan ader..ader nasi impit,kuah kacang,rendang ayam,bihun soup tulang n tgh2 makan lak tu jiran dia antar pulak lemang,ketupat n kuih muih.isk isk..murah betul rezeki pagi2 nie..hehe.
kenyang aku pagi2 buta dah makan macam2 kan..
me,zue n Dina...Ini jer yang tinggal xbalik kampung..we all sume orang2 Utara..:-)Aku (Penang).Zue(Kuala Kangsar,Perak),Dina&Syed (Berseri, Perlis)

Ok balik umah,rehat2 jap.Jap g petang2 cket nak masak nasi ayam..barang2 aku dah beli semalam kat Tesco..nak jemput kawan2 yg xbalik jugak dtg umah..hehe.bajet sedapkan..I kan suke panggil kawan2 datang umah.:-)
Insyaallah,malam nie aku story mory xtiviti merewang kitorang buat nasi ayam..hehe. :-)

No comments: